Kirkeescape: Find nøglen til skatkammeret
Nøglen til kirkens skatkammer er blevet væk. Her gemmer kirketjenerne altersølvet og flaget som bruges til gudstjenester, barnedåb og begravelser.
Lad din elever hjælpe med at finde spor i kirken og løser opgaver, der kan lede dem på vej. De arbejder sammen i grupper på 3-6 afhængigt af antal elever i klassen.
Der er opgaver som kræver logisk tænkning, nogle der kræver fantasi og nogle hvor lidt praktisk snilde er godt.
Alle opgaver skal løses for at finde koderne, der kan føre til skattekammerets nøgle.
Styr på dine penge | HHX | 3 timer
- Lær om privatøkonomi
- Lær at lægge et budget og få økonomisk overblik
- Hvordan du opnår dine drømme
- Sådan får du dine penge til at vokse
- Hvordan du undgår luksusfælden
Har du lyst til at lære om ovenstående og få styr på din økonomi?
Vil du vide hvordan man får sine penge til at vokse, så ens drømme kan blive til virkelighed?
Så er temadagen ”Styr på dine penge” oplagt. Her lærer du alt fra investering, gæld, lovgivningen
bag, samt til hvordan du undgår luksusfælden.
Styr på dine penge | HHX | 4,5 timer
- Lær om privatøkonomi
- Lær at lægge et budget og få økonomisk overblik
- Hvordan du opnår dine drømme
- Sådan får du dine penge til at vokse
- Hvordan du undgår luksusfælden
Har du lyst til at lære om ovenstående og få styr på din økonomi?
Vil du vide hvordan man får sine penge til at vokse, så ens drømme kan blive til virkelighed?
Så er temadagen ”Styr på dine penge” oplagt. Her lærer du alt fra investering, gæld, lovgivningen
bag, samt til hvordan du undgår luksusfælden.
Vejen til ordblindevenlig skole-LST i praksis
Vejen til ordblindevenlig skole - LST i praksis
Formålet med kurset er at give deltagerne et indblik i Ådalskolens vej mod en ordblindevenlig skole.
Dagens program:
Fra ordblinde skole til ordblindevenlig skole
Introkursus til Minimaker - Dagtilbud
Introkursus til Minimaker - Dagtilbud
For pædagoger i dagtilbud, der ikke har deltaget i Projekt Minimaker
Vi tilbyder et hands-on intro kursus over tre dage, hvor vi leger, eksperimenterer og slipper kreativiteten løs med forskellige analoge materialer, kodning, små simple kredsløb, samt andre teknologier.
Vi arbejder ud fra en legende tilgang til teknologiforståelse med øje for læring, samarbejde og trivsel. Det sker bl.a. gennem aktiviteter, samtaler om teknologi samt fælles refleksion.
Sammenlæste klasser - sparringsworkshop
Sammenlæste fag - sparringsworkshop
Står du med sammenlæste klasser og har brug for sparring og ideer til hvordan du kan tilrettelægge din undervisning, så kan du på denne workshop mødes med andre lærere, der står i samme situation.
Eftermiddagen faciliteres af læse- matematikkonsulenterne, og vi vil på tværs sparre om organiseringsformer. Derudover vil vi også dele os op i henholdsvis dansk og matematik og drøfte forskellige måder at gribe det faglige indhold an.
Det Tænkende Klasserum, for dig der er i gang
Det Tænkende Klasserum for dig der er i gang
Til dig der vil bygge videre på det tænkende klasserum i matematik... kommer Nick Hougaard og holder en workshop.
Nick underviser med DTK og vi går skridtet videre med at finde, selv lave og bruge flere opgavetyper, end opgaver med ubestemt fagligt indhold (grublere).
Vi arbejder fx med faglig læsning og løsning af skriftlige opgaver og ser på, hvordan du kan inddrage konkreter og teknologier i undervisningen sammen med DTK.
Det Tænkende Klasserum - matematik
Det Tænkende Klasserum - matematik
Kom Godt I gang
På vores kursus eftermiddag vil vi præsentere de grundlæggende principper i ”Det Tænkende Klasserum” og vi vil komme med konkrete eksempler på opgaver, der kan bruges i matematikundervisningen.
Det er ikke en forudsætning for deltagelse, at man kender eller har afprøvet det tænkende klasserum i sin praksis.
Målgruppe: Matematiklærere på alle klassetrin
Adoptionsklasser
En adoptionsklasse er et længerevarende læringsforløb mellem en skoleklasse og en lokal virksomhed. Virksomheden ”adopterer” en skoleklasse eller årgang og sammen forpligter parterne sig på et længerevarende samarbejde omkring læring og læring i praksis.
Typisk er opstarten af samarbejdet et besøg på virksomheden eller institutionen, hvor lærerne og jeg deltager, hvorefter vi sammen drøfter en ramme for samarbejdet, herunder fx
Korte læringsforløb med lokale virksomheder
Ud fra et emne eller forløb i din undervisning faciliteres kontakt til og samarbejdsmuligheder med en relevant, lokal virksomhed. Der er mulighed for sparring og idéudvikling til samarbejdet. Eleverne kan komme ud på virksomheden og se noget teori fra skolen foregå i praksis. Der er også mulighed for, at en medarbejder fra virksomheden kommer ud og varetager en undervisningstime eller fx deltager i undervisningen.
Eksempler