Styr på dine penge | HHX | 3 timer

Navn
Skive College
  • Lær om privatøkonomi
  • Lær at lægge et budget og få økonomisk overblik
  • Hvordan du opnår dine drømme
  • Sådan får du dine penge til at vokse
  • Hvordan du undgår luksusfælden

Har du lyst til at lære om ovenstående og få styr på din økonomi?

Vil du vide hvordan man får sine penge til at vokse, så ens drømme kan blive til virkelighed?

Så er temadagen ”Styr på dine penge” oplagt. Her lærer du alt fra investering, gæld, lovgivningen
bag, samt til hvordan du undgår luksusfælden.

Styr på dine penge | HHX | 4,5 timer

Navn
Skive College
  • Lær om privatøkonomi
  • Lær at lægge et budget og få økonomisk overblik
  • Hvordan du opnår dine drømme
  • Sådan får du dine penge til at vokse
  • Hvordan du undgår luksusfælden

Har du lyst til at lære om ovenstående og få styr på din økonomi?

Vil du vide hvordan man får sine penge til at vokse, så ens drømme kan blive til virkelighed?

Så er temadagen ”Styr på dine penge” oplagt. Her lærer du alt fra investering, gæld, lovgivningen
bag, samt til hvordan du undgår luksusfælden.

Er du lærervikar ... har vi et kursus til dig

Navn
Skole- og Dagtilbud

 

Kursus for lærervikarer

Kl. 9.00 - 9.15 
Velkommen til læreruddannelsen

Kl. 9.15 - 10.0
Hverdagen i folkeskolen og forventninger til dig som vikar, oplæg ved skoleleder

Kl. 10.15 - 11.00
Klasserumsledelse og rammesætning, herunder plan for timen, opstart, afrunding og overgange, oplæg ved underviser, VIA University College, Skive

Kl. 11.10 - 12.00
Ideer til udeskole, oplæg/øvelser ved underviser, VIA University College, Skive

Kl. 12.00 - 12.20
Frokostpause

Introkursus til Minimaker - Dagtilbud

Navn
Skole- og Dagtilbud

 

Introkursus til Minimaker - Dagtilbud

For pædagoger i dagtilbud, der ikke har deltaget i Projekt Minimaker 

Vi tilbyder et hands-on intro kursus over tre dage, hvor vi leger, eksperimenterer og slipper kreativiteten løs med forskellige analoge materialer, kodning, små simple kredsløb, samt andre teknologier. 

Vi arbejder ud fra en legende tilgang til teknologiforståelse med øje for læring, samarbejde og trivsel. Det sker bl.a. gennem aktiviteter, samtaler om teknologi samt fælles refleksion.

Sammenlæste klasser - sparringsworkshop

Navn
Skole- og Dagtilbud

 

Sammenlæste fag - sparringsworkshop

Står du med sammenlæste klasser og har brug for sparring og ideer til hvordan du kan tilrettelægge din undervisning, så kan du på denne workshop mødes med andre lærere, der står i samme situation.

Eftermiddagen faciliteres af læse- matematikkonsulenterne, og vi vil på tværs sparre om organiseringsformer. Derudover vil vi også dele os op i henholdsvis dansk og matematik og drøfte forskellige måder at gribe det faglige indhold an.

Lytning - en vej til faglig læring

Navn
Skole- og Dagtilbud

 

Lytning - en vej til faglig læring

V/Lene Illum

Lytning ligger som en underliggende præmis i det meste af al undervisning, og god lytte forståelse er en forudsætning for at kunne deltage aktivt i fagets samtalekultur og den faglige undervisning. 

Men det viser sig også at aktiviteten er krævende for mange elever, som kan risikere at falde fra undervisningen på grund af manglende lytte kompetencer. 

Det Tænkende Klasserum, for dig der er i gang

Navn
Skole- og Dagtilbud

 

Det Tænkende Klasserum for dig der er i gang

Til dig der vil bygge videre på det tænkende klasserum i matematik... kommer Nick Hougaard og holder en workshop. 

Nick underviser med DTK og vi går skridtet videre med at finde, selv lave og bruge flere opgavetyper, end opgaver med ubestemt fagligt indhold (grublere). 

Vi arbejder fx med faglig læsning og løsning af skriftlige opgaver og ser på, hvordan du kan inddrage konkreter og teknologier i undervisningen sammen med DTK. 

Det Tænkende Klasserum - matematik

Navn
Skole- og Dagtilbud

 

Det Tænkende Klasserum - matematik

Kom Godt I gang

På vores kursus eftermiddag vil vi præsentere de grundlæggende principper i ”Det Tænkende Klasserum” og vi vil komme med konkrete eksempler på opgaver, der kan bruges i matematikundervisningen. 

Det er ikke en forudsætning for deltagelse, at man kender eller har afprøvet det tænkende klasserum i sin praksis.

Målgruppe: Matematiklærere på alle klassetrin