Teater - spil, øvelser, sport, hatteteater
Jeg kan hjælpe jer med at realisere teaterprojekter, uanset om det er en forestilling, dramaøvelser, teatersport eller hatteteater.
Vi skaber et kreativt rum, hvor oplevelse og samskabelse er i fokus frem for kostumer, sceneopsætning og repliktræning.
Leg, sang og dans guider deltagerne ind i rollerne, og gennem dramaøvelser og samskabelse opstår en levende teateroplevelse. Måske vil gruppen selv designe deres egen historie til teaterstykket?
Teater - spil, øvelser, sport, hatteteater
Teater, dramaøvelser, teatersport – måske hatteteater?
Jeg kan hjælpe jer med at realisere teaterprojekter, uanset om det er en forestilling, dramaøvelser, teatersport eller hatteteater.
Vi skaber et kreativt rum, hvor leg, sang og dans guider de yngste deltagere ind i rollerne. Oplevelse og samskabelse er i fokus frem for kostumer, sceneopsætning og repliktræning.
Ved eventyr kan vi bruge genkendelige børnesange og lege os ind i figurer som Klods Hans eventyret, hvor teatersport hjælper os med at sanse rollerne.
Rollespil - leg, fantasi og dannelse
Velkommen til en interaktiv verden, hvor hver handling og samtale væver et magisk net af forbindelser. Gennem rollespil skaber vi et rum, hvor leg, dannelse og eventyr smelter sammen i en oplevelse af opdagelse og innovation.
Et eventyr fyldt med dannelse. Her udforsker vi ikke blot historier, men også skjulte hemmeligheder, der åbner for nye erkendelser og dybere forståelse af os selv og hinanden. Samskabelse, natur og magiske elementer.
Hver deltager bliver en karakter, der navigerer i en verden, hvor interaktioner ikke kun former spillet, men også de muligheder, vi møder.
Samling - et særligt rum af vores
Få en skræddersyet samling, hvor jeg vil vise jer, hvordan I kan skabe mindeværdige oplevelser måske med inspiration fra Lotte Sallings værker med dialogisk læsning?
Jeg faciliterer en samling, hvor vi skaber en inspirerende atmosfære gennem fortællinger, musik, lys og lyd. Bevægelse, sang og dans er en naturlig del af oplevelsen, som vækker børnenes nysgerrighed og kreativitet.
Situationsrollespil – Antimobberi
Oplev en verden af situationsrollespil, der fremmer forståelse og samskabelse i konfliktsituationer med fokus på antimobning.
Deltagerne opdeles i grupper og arbejder med et emne, hvor de skaber et teaterstykke på max. 5 minutter om en kritisk situation (enten selvvalgt eller noget jeg har valgt).
Herefter udvikler de et nyt situationsspil, der viser, hvordan situationen bør håndteres.
På denne måde får børnene mulighed for at italesætte og kropsliggøre svære situationer fra deres hverdag, hvilket styrker fællesskab og empati.
Rollespil – leg, dannelse og viden
Velkommen til en interaktiv verden, hvor hver handling og samtale væver et magisk net af forbindelser.
Gennem rollespil skaber vi et rum, hvor leg, dannelse og eventyr smelter sammen i en oplevelse af opdagelse og innovation.
Et eventyr fyldt med dannelse. Her udforsker vi ikke blot historier, men også skjulte hemmeligheder, der åbner for nye erkendelser og dybere forståelse af os selv og hinanden. Samskabelse, natur og magiske elementer.
Heksen og det magiske univers
Heksen og det magiske univers
Træd ind i en verden af naturlig visdom, samskabelse og universets energier!
Denne workshop er en legende og musisk oplevelse, hvor vi sammen udforsker naturens hemmeligheder, dens cyklusser og magien i heksens univers.
Med respekt og forståelse for naturens universelle energier skaber vi rum for fordybelse, samskabelse og dannelse.
Tobak og Nikotin
Sundhedsstyrelsen har udviklet nyt undervisningsmateriale til grundskolens 5.-7. klasse, som kan bruges til at sætte forebyggelse af børn og unges brug af tobaks- og nikotinprodukter på dagsordenen.
Materialet er målrettet fagpersoner, som møder børn og unge i hverdagen, fx skolelærere, sundhedskonsulenter, SSP’ere og sundhedsplejersker. Der er også udviklet guides til fagpersoner og forældre med viden om røg og nikotin samt gode råd til, hvad man som voksen kan gøre for at undgå, at børn og unge begynder at bruge tobaks- og nikotinprodukter.
Adoptionsklasser
En adoptionsklasse er et længerevarende læringsforløb mellem en skoleklasse og en lokal virksomhed. Virksomheden ”adopterer” en skoleklasse eller årgang og sammen forpligter parterne sig på et længerevarende samarbejde omkring læring og læring i praksis.
Typisk er opstarten af samarbejdet et besøg på virksomheden eller institutionen, hvor lærerne og jeg deltager, hvorefter vi sammen drøfter en ramme for samarbejdet, herunder fx
Korte læringsforløb med lokale virksomheder
Ud fra et emne eller forløb i din undervisning faciliteres kontakt til og samarbejdsmuligheder med en relevant, lokal virksomhed. Der er mulighed for sparring og idéudvikling til samarbejdet. Eleverne kan komme ud på virksomheden og se noget teori fra skolen foregå i praksis. Der er også mulighed for, at en medarbejder fra virksomheden kommer ud og varetager en undervisningstime eller fx deltager i undervisningen.
Eksempler