Grejbank friluftsliv (skoler)
Skole & Dagtilbuds "Grejbank" administreres af Jens Markussen, Resen Skole. Grejbankerne er et landdækkende initiativ og sorterer under Friluftrådet.
Fra grejbanken kan man låne forskelligt grej til friluftliv. Der kan kun udlånes til institutioner og foreninger.
Grejbanken råder over en trailer, så det er nemt at låne, pakke og transportere, f.eks. til en frilufttur med klassen.
Hvad laver en præst?
Lad dine elever bliver klogere på, hvad præsten laver, når han eller hun ikke står på prædikestolen om søndagen.
Præsten fortæller om sine mange forskellige arbejdsopgaver. Både dem, der foregår i kirken og de opgaver, som foregår hjemme i stuen hos et menneske i sognet eller på et plejehjem.
Hvordan forbereder præsten en gudstjeneste? Hvordan undgår præsten at græde ved en begravelse? Og er det rigtigt, at man kan fortælle en præst selv den dybeste hemmelighed, fordi præsten ikke må fortælle den til nogen?
Julekalender med Museum Salling 2025
Kære lærere i 0. - 5. klasse samt børnehavernes ældste årgange
Museum Salling vil gerne invitere jer til en spændende julekalenderoplevelse.
Bag kalenderlågerne gemmer sig en unik blanding af velkendte, glemte, gamle og nye juletraditioner. Vores julekalender tager jer med på en spændende tidsrejse, der udforsker traditioner fra forskellige tidsperioder, samfundslag og lande.
Julekalender med Museum Salling 2025
Kære lærere i 0. - 5. klasse samt børnehavernes ældste årgange
Museum Salling vil gerne invitere jer til en spændende julekalenderoplevelse.
Bag kalenderlågerne gemmer sig en unik blanding af velkendte, glemte, gamle og nye juletraditioner. Vores julekalender tager jer med på en spændende tidsrejse, der udforsker traditioner fra forskellige tidsperioder, samfundslag og lande.
Minitennis 4. klasse 25/26
Minitennis for 4. klasse er et fleksibelt, sjovt og lærerigt spil, som mange af de unge ikke tidligere har prøvet kræfter med. Tennisstævnet ligger op til en sjov dag hvor fælleskab, progression og masser af boldberøring via ketcher vil være grundstenene.
Husk seneste tilmelding via tilmeldingsblanketten under faktaboks d. 10.04 2026
Der er plads til max. 9 klasser, så det er "først til mølle-princippet" .
Indeatletik 4. klasse 25/26
Indeatletik for 4. klasse er et fleksibelt, sjovt og lærerigt spil, som mange af de unge ikke tidligere har prøvet kræfter med. Stævnet lægger op til en sjov dag, hvor fælleskab, progression og masser af bevægelse vil være grundstenene.
Som sidste år laver vi stævnet i samarbejde med Skive AM, friskolen og Skole OL. Derfor foregår tilmeldingen her:
Totalhåndbold 4. klasse 25/26
Totalhåndbold er et idrætsstævne for 4. årgang med intentionen om at skabe et fællesskab på tværs af skoleområderne. Totalhåndbold er begejstring, boldføling, rummelighed, fællesskab og fokus på udvikling i introduktionen til håndbold.
- skabt på børnenes præmisser
- med garanti for sved på panden og masser af sjov
- der altid har et niveau, der passer til barnets alder og udvikling
Husk seneste tilmelding den 16.12. 2025
Gymnastikstævne 4. klasse 25/26
Gymnastikstævnet er idræt
- skabt på børnenes præmisser
- med garanti for sved på panden og masser af sjov
- der altid har et niveau, der passer til barnets alder og udvikling
Husk seneste tilmelding den 14.11.2025
Teater - spil, øvelser, sport, hatteteater
Jeg kan hjælpe jer med at realisere teaterprojekter, uanset om det er en forestilling, dramaøvelser, teatersport eller hatteteater.
Vi skaber et kreativt rum, hvor oplevelse og samskabelse er i fokus frem for kostumer, sceneopsætning og repliktræning.
Leg, sang og dans guider deltagerne ind i rollerne, og gennem dramaøvelser og samskabelse opstår en levende teateroplevelse. Måske vil gruppen selv designe deres egen historie til teaterstykket?
Situationsrollespil – Antimobberi
Oplev en verden af situationsrollespil, der fremmer forståelse og samskabelse i konfliktsituationer med fokus på antimobning.
Deltagerne opdeles i grupper og arbejder med et emne, hvor de skaber et teaterstykke på max. 5 minutter om en kritisk situation (enten selvvalgt eller noget jeg har valgt).
Herefter udvikler de et nyt situationsspil, der viser, hvordan situationen bør håndteres.
På denne måde får børnene mulighed for at italesætte og kropsliggøre svære situationer fra deres hverdag, hvilket styrker fællesskab og empati.