
Forløb, materialer mm.
De fleste kender primært til de robotter, de møder i hverdagen eller på offentlige institutioner, f.eks. robotplæneklippere og robotstøvsugere. I dette forløb vil eleverne lære om, hvordan selve processerne bag opbygningen af robotter foregår, samt hvordan man kan optimere på disse.
Undervisningsforløbet er udarbejdet af https://aabenvirksomhed.dk/da-skolen/ og sammenkoblet med et besøg hos Envases Group i Skive.
Åben Virksomhed bygger bro mellem skoler og virksomheder, dels for at gøre undervisningen mere virkelighedsnær, dels for at vise børn og unge nogle af de mange muligheder, der er i de danske virksomheder.
Ved at samarbejde med en virksomhed om undervisningen, får eleverne et hands-on-indtryk af, hvordan det, de lærer i klassen, hver dag bruges i verden omkring dem.
Når forløbet er gennemført:
- har eleven viden om robotter og robottyper
- kan eleven optimere produktionsprocesser
- har eleven kendskab til de forskellige funktioner, en robot kan udføre
- kan eleven bryde en proces ned i enkeltdele
- kan eleven analysere og beskrive produktionsprocesser på virksomheder
- kan eleven selv designe en produktionsproces
I undervisningsforløbet ”Robotter, automatisering og effektiv produktion” til 7. klasse får eleverne et indblik i, hvordan danske produktionsvirksomheder kan tage næste skridt i deres arbejde med robotter og/eller automatisering. Eleverne stifter bekendtskab med robotteknologi og arbejder med at analysere produktionsprocesser, og de opnår en forståelse for både udfordringerne og mulighederne ved automatisering.
Forud for forløbets start kontaktes Envases Group i Skive for aftale om besøg.
Antal deltagere aftales nærmere med Envases Group i Skive.
6 lektioner før virksomhedsbesøget
1 time og 45 minutter på virksomheden
2 lektioner efter virksomhedsbesøget
Ring til virksomheden for aftale om besøg.