Skolesportsevent lægger op til en sjov dag, hvor fællesskab, kammeratskab og leg er centrale elementer. Eleverne skal opleve en dag, hvor bevægelsesglæden er central, og måske finder man en idrætsgren, man senere kunne tænke sig at gå til i fritiden.
Tilmeldingsfrist: 9.2.2026
(Når du tilmelder, så kommer begge datoer op)
Skolesportsevent er afslutning for skolesport dette år.
Din rolle som lærer ved et idrætsstævne
- Vær aktivt med – det smitter af på børnene, at du som voksen engagerer dig til stævnerne.
- Stil de gode spørgsmål – hjælp med at sikre, at vi kommer omkring de vigtige ting.
- Saml idéer med hjem til det videre arbejde i idrætsundervisningen.
- Vær med til at skabe en god stemning – og hjælp børnene med det.
Der inviteres til det årlige skolesportsevent i Spar Nord Arena med 2 oplevelsesdage for skolesportselever. Eventet vil være med fælles opvarmning og herefter besøg på div. stationer bemandet med junioridrætsledere, lærerstuderende og foreninger.
Skolesportsevent er kun for skolesportshold og skolesportselever på kommunens skoler.
Tirsdag den 3. marts 2026 kl. 08.45 - 13.00 (mellemtrin):
De ældste skolesportselever er 3., 4., 5. og 6. klasse. 3. klasse deltager den dag, det giver mest mening for jer.
Torsdag den 5. marts 2026 kl. 08.45 - 13.00 (indskoling):
De yngste skolesportselever er 1., 2. og 3. klasse. Der tages forbehold for deltagelse af 1. klasserne, hvis det samlede deltagerantal overstiger 250 elever.
Man må gerne deltage begge dage, hvis man både har indskolingselever og mellemtrinselever - og det giver god mening.
P.S. På tilmeldingen er der mulighed for at tilmelde elever for alle klassetrin til begge events - MEN husk tirsdag er for mellemtrin og torsdag for indskoling.
Bus: Vi vil gerne have at der bestilles til kl. 13.10, så vi får en god fælles afslutning.
Spar Nord Arena
Ågade 30
7800 Skive
Forplejning:
Eleverne skal medbringe madpakker og drikkevarer til dagen.
Forplejning til de deltagende lærere vil blive i form at formiddagsbød og sandwich til frokost.
Læreropgaver:
Lærere skal følge de enkelte hold rundt til stationerne, hvor junioridrætsledere, lærerstuderende og foreninger vil styre aktiviteterne.
Transport:
Den enkelte skole arrangerer selv transport til lokaliteten.
3. marts er mellemtrinsevent
5. marts er indskolingsevent
Mht. omklædning så er der hhv. en pige- og en drengeomklædningsrum. Det kan dog anbefales, at eleverne møder op omklædt